Home » Business Resolutions » Het eerlijke verhaal vertellen
Sponsored

Het vinden van geschikte kandidaten in een krappe arbeidsmarkt is een uitdaging op zich, maar Manon Gosler gaat deze uitdaging in de dynamische pensioensector met volle overtuiging aan. “Het gaat erom dat je een eerlijk verhaal vertelt. Mensen kunnen bij AZL écht het verschil maken en hun stempel drukken”, aldus de Corporate Recruiter van AZL. 

In een tijd waarin de arbeidsmarkt steeds krapper wordt en mensen kritisch kijken naar wat ze willen en wat de buren bieden, is het van groot belang om een eerlijk verhaal te vertellen, aldus Gosler. “Ik geloof in transparantie en wil voorkomen dat nieuwe medewerkers verrast worden door onverwachte situaties na hun start bij onze organisatie.” Daarom investeert ze tijd in het leren kennen van de afdelingen, het doen van onderzoek naar wat AZL onderscheidt in de markt, en het vertellen van een ‘eerlijk’ en ‘realistisch’ verhaal over zowel de goede aspecten als de uitdagingen van werken bij AZL

Dynamiek, vitaliteit en privé-werkbalans 

Bij het selecteren van kandidaten kijkt de Corporate Recruiter niet alleen naar harde skills, die volgens haar het beste door leidinggevenden kunnen worden beoordeeld, maar ook naar soft skills. “Het is hierbij belangrijk dat er een match is tussen het type persoon, de heersende organisatiecultuur en -waarden van en hoe AZL naar de toekomst het verschil wil maken. “Bij AZL zijn wendbaar, openheid, transparantie, eerlijkheid, en klantgerichtheid belangrijke criteria voor het passen binnen de organisatie.” 

Gosler legt daarom in de gesprekken ook veel nadruk op feit dat kandidaten zich zullen begeven in een werkomgeving waarin ze zich volop kunnen ontwikkelen én hun stempel kunnen drukken. “Je kunt als individu echt het verschil maken. Daarnaast is er voldoende dynamiek, zijn er met de omvangrijke transitie richting de Wet toekomst pensioenen (Wtp, red.) vele uitdagingen en hecht AZL veel waarde aan een vitaliteit en een gezonde privé-werkbalans. We waren in 2022 de vitaalste werkgever van Limburg!
Allemaal aantrekkelijke aspecten voor potentiële medewerkers.” 

Zeggen wat we doen, doen wat we zeggen 

Wat betreft het omgaan met de krappe arbeidsmarkt, erkent de Corporate Recruiter dat het soms een uitdaging is, maar ze heeft het afgelopen jaar succesvol kandidaten weten aan te trekken. “Dat heeft er onder meer mee te maken dat we zeggen wat we doen, en doen wat we zeggen. Je komt terecht in een dynamische organisatie die zich momenteel begeeft in een sector die een historische verschuiving meemaakt. Daar wil je toch onderdeel van zijn en gaat je hart sneller van kloppen.”

Meer informatie

Zoek jij een nieuwe uitdaging en wil jij samen met ons het verschil maken? Kom dan werken bij AZL

Manon Gosler

Corporate Recruiter AZL

Next article